ניהול מסעדה זהו נושא אשר אין להקל בו ראש. זהו מסוג הדברים אשר אנשים רבים נוטים לחשוב כי הם מסוגלים לעשות במחי יד, אך אין אלו הם פני הדברים. לא רק ההתנהלות האינטנסיבית במסעדה והמספר הרב של הגורמים העובדים במקביל דורשים כישורי ניהול גבוהים, אלא גם הסביבה התחרותית בענף המסעדנות והעובדה כי אין מקום לטעויות מציבים את מנהל המסעדה בנקודת כוח מהותית אשר עשויה להיות בעלת השפעה גורלית על קיום העסק.
קבלת החלטות לא נכונה כתוצאה מחוסר ריכוז או עייפות או אפילו טעות שנעשתה בתום לב עשויים להוביל לפרסום שלילי במדיות השונות, פגיעה נואשת במוניטין וזניחה של לקוחות אשר עשויה להוביל לסגירת העסק.
ניהול מסעדה בצורה מקצועית
אף אחד לא נולד מנהל, וגם אותם אנשים אשר ניחננו בתכונות אופי ניהוליות צריכים ללטש ולשפר יכולות אלה דרך סדנאות, ספרים והדרכות בנושא. מנהל חכם הוא מנהל אשר מודע למגבלות שלו ובוחר לשפר את הידע שלו ללא הרף, תוך הפגנת צניעות וקבלה של מידע חדש אותו יוכל ליישם מאוחר יותר לצורך שיפור נקודות התורפה בעסק.
אנו בחברת פורטי מתמחים בהובלת עסקים מתחום הקולינריה להצלחה תוך הדגשת :
- הגדרת התנהלות שוטפת נכונה
- הטמעת שיטות עבודה, מכירה ושירות
- סדנאות מנהלים וקואצ'ינג מנהלים
- ביסוס מבנה ארגוני והגדרת תפקידים
- הדרכות מקצועיות בנושאי אלכוהול ויין
- ביצוע בקרה בעזרת ביקורות גלויות וסמויות
- יצירת שפה והתנהגות ארגונית אחידה ומסונכרנת
ניהול מסעדה נכון בעזרת פורטי
הניסיון הרב שלנו בעולם המסעדנות כמו גם הבנה מעמיקה בתחומי השירות, התקשורת והשיווק מאפשרים לנו לצייד כל עסק בכלים הדרושים להצלחה. בשוק התחרותי הקיים בישראל בעלי עסקים – ובעיקר אלה מתחום המזון והמסעדנות – זקוקים לכל העזרה שהם יכולים לקבל. אנו נשמח להציע את שירותינו המקצועיים ולהעביר הדרכות מקיפות הן לעובדים והן למנהלים על מנת להפיק מהם את המיטב ולמצות את הפוטנציאל העסקי של המסעדה למקסימום.
10 דברים שצריך לדעת על ניהול מסעדה
ניהול מסעדה כרוך בהיבטים רבים ושונים הכוללים יחסי ציבור, מעקב מלאי, התמודדות עם צוות מתחלף, שירות לקוחות והזרוע עוד נטויה.
הנה עשר נקודות התייחסות, שכדאי לדעת על ניהול מסעדה:
- התמודדות עם תלונות לקוח ושירות לקוחות – הלקוח תמיד צודק – גם אם אתה לא מסכים עם תלונת הלקוח, אופן ההתמודדות שלך עם אותה התלונה יקבע האם הלקוח יחזור למסעדה שלך.
- הצוות צריך לדעת מה מצפים ממנו – הגדרת תפקידים נכונה וברורה תמנע בלבול וכפילויות של תחומי אחריות, וכמו כן תבהיר מרחבי עבודה שעלולים ליפול בין הכיסאות. אי לכך, על מנהל המסעדה להגדיר בצורה מדויקת ככל הניתן את התפקידים הקיימים במרחב העבודה ולתקשר זאת לצוות שלו.
- מסעדות צריכות פרסום – חלק גדול מניהול המסעדה, הוא שיווק המסעדה וחשיפתה לקהלים חדשים. בעידן הטכנולוגי של היום, נדרשת פעילות ונוכחות ברשתות החברתיות, מעבר לחשיפה באמצעות מדיה מסורתית כגון – תשדירי רדיו ופרסומות.
- צפייה – של תהליכים פיננסיים וניהול תזרים מזומנים יעיל – גם אם מנהל המסעדה לא מתעסק בפועל בתשלומים והוצאות המסעדה, חשוב כי הוא יבין ויכיר את תזרים המזומנים של העסק, בכדי להימנע מסיכונים פיננסים לא הכרחיים.
- ניהול מבצעים וקידומי מכירות – ישנם סוגים רבים של מבצעים וקידומי מכירות אשר המסעדה יכולה להציע, כדוגמת "happy hour" או תפריט מיוחד. ניהול נכון של מבצעים אלו עשוי להגדיל את רווחיות המסעדה ואת רמת שביעות הרצון של הלקוחות.
- איתור הזדמנויות עסקיות חדשות – בכדי לקדם את שיווק המסעדה, לתרום לחשיפתה לקהל לקוחות חדש ולהגדיל את מחזור המזומנים, יש לקיים חשיבה על הזדמנויות עסקיות נוספות, כגון: קייטרינג או שירותי TA למשרדים או לאירועים קטנים.
- סקירה יומית – ניהול מסעדה דורש לא רק מיומנויות תפעוליות, אלא גם ראיה אסטרטגית לטווח הרחוק. ניתוח יומי / שבועי / חודשי של ביצועי המסעדה ברמת העובדים, פודקוסט, לייברקוסט וכ"ו, עשויים לספק למנהל המסעדה את תמונת המצב העכשווית של המסעדה.
- ניהול מערכת קופות – היום בעידן הקופות הדיגיטליות, על מנהל המסעדה להיות מעודכן במחירים ומבצעים של מנות חדשות. כמו כן, עליו לעקוב אחר עדכוני המערכת ואחר אופציות חדשות הקיימות בה. שליטה טובה בפלטפורמה זו תעניק למנהל כלי ניהולי נגיש וקל לביצועי עובדים, מכירות וכיו"ב.
- עדכון וריענון התפריט – על מנהל העסק לחדש ולרענן את תפריט המסעדה, בהתאם לטעמי הלקוחות ובהתייחס לרווחיות חומרי הגלם והמנות המוצעות. בהמשך לכך, יש לדאוג לעדכון מחירי התפריט במידה ונעשה שינוי משמעותי באחד מחומרי הגלם, ובכך למנוע הפסדים כלכליים למסעדה.
- הורדת עלויות – אלוהים נמצא פרטים הקטנים, וכך גם הכסף אשר ניתן לחסוך על ידי ייעול ותשומת לב לפרטים, כגון: מעבר למנורות חסכוניות התקנת חסכמים על ברזי המים וכיו"ב.
כמובן שלא ניתן לתמצת את עבודת מנהל המסעדה בפועל לרשימה כל כך קצרה, אך שליטה מלאה בעשרת הסעיפים האלה יכולה להבטיח ניהול יעיל ויציב למסעדה.