תוכנית עסקית למסעדה

איך בונים תוכנית עסקית למסעדה

ענף המסעדנות נחשב לאחד המסוכנים במגזר העסקי בישראל. למעשה, שיעור ההישרדות בענף זה הוא נמוך למדי, כאשר מרבית המקומות שנפתחים נסגרים תוך פחות משנתיים. הנתונים מראים כי תכנון פיננסי ובניית תוכנית עסקית למסעדה בשלבי ההקמה מגדילים בעשרות אחוזים את הסיכוי לצלוח את התקופה הראשונה.

מה חשוב בתוכנית עסקית למסעדה?

תוכנית עסקית בשלבי הקמה של עסק מסייעת בתכנון תפעולי של הפעילות, וכמובן גם של הצד הפיננסי, שהוא בלתי נפרד ובא לידי ביטוי בכל צעד ושעל של הקמה. בין השאר נתכנן בתוכנית העסקית:

  1. הקונספט של המסעדה בהתאם למיקומה ולקהל היעד
  2. מגוון המנות והעלות/מחיר של כל אחת מהן
  3. כמות עובדים וגובה משכורות
  4. ערוצי שיווק ופרסום
  5. תוכנית ההשקעות: ציוד מטבח, כלי הגשה, ריהוט, בר
  6. תכנון מלאי של מזון ואלכוהול
  7. גובה ההוצאות הקבועות הצפויות במקום (כגון שכ"ד, דמי ניהול, חשבונות, מיסי עיריה וכד')

אם מבצעים את תהליך התכנון נכון, אז הוא הופך גם לתהליך לימודי עבור היזם המבקש להקים את המקום, כאשר הוא לומד להכיר את המדדים המקובלים בתחום, עלויות של ציוד, אתגרים הקשורים בתחום בכלל או במיקום הספציפי. לכן, אנו מאמינים כי תהליך התכנון חייב להתבצע בשיתופו של היזם.

אמנם, בסופו של התהליך מתקבלות תחזיות רווח והפסד, תזרים מזומנים ותוכנית השקעות, אשר מהן יהיה ניתן ללמוד על רמת הכדאיות של פתיחת המקום, ולהבין מהי נקודת האיזון של המסעדה (נקודת איזון = גובה ההכנסות הנדרשות לתקופה, בהן ההכנסות שוות להוצאות. אם ההכנסות הצפויות נמוכות מנקודת האיזון, אז סימן שהקמת המסעדה איננה כדאית).

סיכומו של דבר

לאחר שליווינו עשרות יזמים בהקמת מסעדות בתל אביב ומחוצה לה, כולל הכנה של תוכנית עסקית ופיננסית, הבנו כי קיימים מספר גורמים שעוזרים לנו לחזות מי מהם יצליח ומי פחות.

תוכנית עסקית לבדה איננה מספיקה, אם היזם לא לוקח אותה בחשבון לאחר שהוא יוצא לדרך. קיימת חשיבות גבוהה להיצמד למספרים שתוכננו, אחרת אין כל משמעות לתוכנית העסקית.

כמו כן, תפעול של מסעדה איננו פשוט כפי שנדמה לחלק מן היזמים שנכנסים לתחום, ומומלץ מאוד לעשות זאת רק במידה וקיים ניסיון קודם בתחום, או עם גיוס מנהל וצוות שעשו זאת לפני כן בהצלחה.

* השירותים הפיננסים מבוצעים על ידי ארז אלבו.

תוכנית עסקית למסעדה

תוכנית עסקית להקמת למסעדה

תוכנית עסקית למסעדה מחזיקה ביתרונות רבים. במילים אחרות, ולאור העובדה כי התחרות בענף המסעדנות בשנים האחרונות הולכת וגוברת, יש לגבש אסטרטגיה מדויקת עבור העסק שלכם. כך, תוכלו לבדל את עצמכם ואת המסעדה שלכם מאחרים – כמו גם לשגשג ולהתמיד לטווח הארוך. כדי ללמוד עוד על בניית תוכניות עסקיות(*) למסעדה, אתם מוזמנים לפנות אל תמר פורטי. מומחית זו מחזיקה בניסיון רב בתחום הקואצ'ינג והניהול הארגוני – ומובילה עסקים רבים בתחום הקולינריה לעבר הצלחה.

 

כיצד בונים תוכנית עסקית למסעדה?

רבים מאתנו מחזיקים בשאיפות שונות ומגוונות – כאשר תחושת סיפוק והגשמה עצמית בתחום המקצועי הינה חלק בלתי נפרד מכך. למעשה, יותר ויותר אנשים, בשנים האחרונות, מבקשים לצאת לדרך חדשה – ולהקים עסק חדש בתחום הקולינריה. עם זאת, כדי להקים מסעדה חדשה, יש צורך בהרבה מעבר לידע קולינרי. במילים אחרות, וכדי שתוכלו לפתח את העסק שלכם כהלכה, תדרשו לבצע מחקר מקדים – ובהתאם לכך לגבש תוכנית עסקית למסעדה.

כאשר אנו מדברים על גיבוש תוכניות עסקיות למסעדות, הכוונה היא לבניית תשתית באמצעותה ניתן יהיה להגדיר את פעילות המסעדה ואופייה, את נקודות החוזקה של המסעדה לצד החולשות שלה, מהו הקונספט של המסעדה – כולל בניית תפריט המנות וכן הלאה.

במקביל לכך, ובעת בניית התוכנית העסקית, חשוב לא פחות להקדיש מחשבה למיקומה של המסעדה. אין ספק, מיקום מרכזי הינו פרמטר משמעותי להצלחת העסק. במקביל, נציין שלמיקום תהיה גם השפעה על עלויות השכירות. כמו כן, רצוי להשקיע בבחירת פריטי הריהוט והציוד המקצועי, עבודות השיפוץ, קבלת ההיתרים והרישיונות, תוכנית השיווק והפרסום של המסעדה ועוד.

 

להתאים את המענה לשפה הייחודית של העסק

מהם צרכי המימון של המסעדה? כיצד בונים תקציב נכון ומאוזן לעסק? בניתם תפריט למסעדה אך מתבלטים איך לתמחר את המנות? כדי לגבש תוכנית עסקית מדויקת, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם תמר פורטי. ההתמחות של תמר פורטי היא, בראש ובראשונה, ללמוד את השפה הייחודית של העסק ולהתאים עבורו את המענה המדויק ביותר.

(*) כלל השירותים הפיננסים מתבצעים על ידי ארז אלבו.

תוכנית עסקית למסעדה - תמר פורטי

בניית תוכנית עסקית למסעדה

בניית תוכנית עסקית למסעדה מתבססת על מספר פעולות מרכזיות: החל מביצוע מחקר שוק, צפי של ההכנסות וההוצאות, תכנון קונספט המסעדה, בחירת מיקום העסק, גיבוש קהל היעד הרלוונטי, בניית תפריט אוכל ותמחור המנות כראוי, בניית מערך העובדים והמשכורות בהתאם לכך, בחירת אופן השיווק של המסעדה ופלטפורמות הפרסום השונות וכן הלאה. מתכננים גם אתם להקים מסעדה? כדי לבנות תוכנית עסקית מדויקת ומוקפדת (*), אתם מוזמנים לפנות אל תמר פורטי. מומחית זו מסייעת למגוון עסקים בענף הקולינריה בכל הנוגע להתנהלותם השוטפת. החל מהכשרת עובדים, מנהלים ואחמ"שים ועד גיבוש תרבות ארגונית – מוזמנים ליצור קשר עוד היום.

 

בניית תוכנית עסקית למסעדה: מספר נקודות עיקריות

בעת הקמת עסק חדש, בייחוד בתחום המסעדנות התחרותי, חשוב להכין תוכנית עסקית מבוססת ויסודית; תוכנית באמצעותה תוכלו לבנות את העסק שלכם כראוי – ולבסס אותו לטווח הארוך. בבואכם להתחיל בבניית תוכנית עסקית למסעדה, חשוב לבצע מספר פעולות מרכזיות. כמו מה למשל? נציין את חלקן כעת:

  • ראשית, יש לבצע תכנון פיננסי מעמיק ומדויק. החל מבדיקת הכדאיות הכלכלית של העסק, בניית התקציב של המסעדה, בניית תחזית הרווחים וההפסדים של המסעדה וכן הלאה – מדובר בצעד משמעותי באמצעותו תוכלו לתפעל את המסעדה כראוי.
  • מהי כמות העובדים לה תזדקקו? ומהו גובה המשכורת שלהם? בניתם תפריט למסעדה? כיצד תתמחרו את המנות השונות בצורה הוגנת? לאורך בניית התוכנית העסקית, יהיה עליכם לקחת כל זאת בחשבון.
  • חשוב לבחון את פלטפורמות הפרסום השונות – ולשווק באמצעותן את המסעדה. במילים אחרות, ובין אם מדובר בהקמת אתר אינטרנט, עמוד בפייסבוק או שמא מדובר באפשרויות אחרות – כך תוכלו להגיע לקהלים הרלוונטיים כמו גם להביא לחשיפה אצל קבוצות חדשות.

 

לפנות אל תמר פורטי

החל מהערכת גובה ההוצאות הקבועות הצפויות, תכנון המלאי של האוכל והאלכוהול, בחינת ערוצי השיווק השונים ועד בחינת כמות העובדים והכשרתם – כדי להקים את המסעדה ולתפעל אותה בהצלחה, יש לפנות אל תמר פורטי.

(*) כלל השירותים הפיננסים מתבצעים על ידי ארז אלבו.

צריך
הכוונה?
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:



    קידום ושיווק באינטרנט קידום ושיווק באינטרנט